Pudding z chia na jogurcie kokosowym

Pierwszy raz zrobiłam prawdziwi pudding z chia i nawet konsystencja wyszła taka jak powinna.

Nasiona chia to nasiona szałwi hiszpańskiej, rośliny rosnącej w Meksyku. 
Chia są bardzo dobrym źródłem białka roślinnego. Zawierają aż 91 ze 100 aminokwasów, dzięki są idealnym źródłem białka dla wegetarian.
Ponadto zawierają więcej kwasów omega-3 niż łosoś, są bardzo dobrym źródłem wapnia (lepszym iż produkty mleczne), bogate są również w żelazo.
Zawierają antyoksydanty, zapobiegające nowotworom, potas obniżający ciśnienie krwi, błonnik pozytywnie wpływający na procesy trawienne, magnez oraz fosfor.

Bardzo często porównuje się nasiona chia z siemieniem lnianym, jednak w tym pojedynku chia wypadają korzystniej 😊

NASIONA LNU 
584 kcal/100g
18 g białka
27g błonnika
6 mg żelaza
225 mg wapnia
392 mg magnezu

NASIONA CHIA
486 kcal/100g 
16 g białka
34 g błonnika
8 mg żelaza
631 mg wapnia
335 mg magnezu

Składniki deseru:
✅ kubek jogurtu kokosowego PlantOn
✅ 10g nasion chia
✅ maliny
✅ jagody
✅ płatki migdałów
✅ masło orzechowe

Nasiona wymieszałam z jogurtem i wstawiłam do lodówki, żeby napęczniały. Maliny rozgniotłam na mus. W pucharku ołożyłam na dnie połowę jogurtu z chia, na to połowę musu i resztę jogurtu. Przykryłam musem malinowym, posypałam jagodami i migdałami, polałam masłem orzechowym. Proste, smaczne i zdrowe.





Komentarze