Czekoladowy biszkopt z kremem kokosowym

Biszkopt czekoladowy z kokosowym kremem i bananami. Mało kaloryczne, pyszne i zdrowe. Mojej córce smakowało, to znak, że było mega 😍 mąż też zjadł z dokładką 😋

Składniki:
✬ łyżka kakao
✬ 40g mąki, u mnie jaglana
✬ 4 jajka
✬ 45g miodu
✬ kostka twarogu
✬ 50g wiórków kokosowych
✬ budyń waniliowy
✬ 400ml mleka
✬ 100ml jogurtu
✬ 2 banany

Białka ubijamy na sztywno, następie mieszamy z żółtkami, miodem, mąką i kakao. Wylewamy do tortownicy wyłożonej papierem i pieczemy w 170st przez ok 25 min, do suchego patyczka. Biszkopt studzimy.
Jak wystygnie można go nasączyć, ja użyłam Amaretto.
Przygotowujemy krem. Budyń gotujemy w 400ml mleka, zgodnie z instrukcją i studzimy. Twaróg blendujemy z jogurtem, wiórkami i zimnym budyniem. Na biszkopt kroimy banana w plasterki, zalewamy kremem i wstawiamy do lodówki na kilka godzin.

Przy podziale na 8 części, jedna ma tylko 224 kcal. 

Przed podaniem polałam masłem orzechowym (kcal liczone bez masła).






Komentarze

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna, zdrowa alternatywa dla biszkoptu czekoladowego. Mimo, że bardzo dużo piekę z biszkoptem czekoladowym miałam problem, nie wychodził taki jak tego oczekiwałam. Bardzo fajne wskazówki znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-klasyczny-biszkopt-czekoladowy/ Od tej pory biszkopt jest bardzo puszysty i zawsze pięknie wyrasta. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz