Pierś z kaczki z brzoskwinią, daktylami i jabłkiem

Kaczka to jedno z moich ulubionych mięs. Jednak ciężko jest upiec kaczkę, żeby była idealna. Musi być soczysta, nie przesuszona.
Mnie się tym razem udało.

Składniki:
✅ pierś z kaczki ze skórą
✅ brzoskwinia
✅ jabłko
✅ kilka suszonych daktyli

Skórę w mięsie nacinamy na krzyż, tak żeby mięsa nie uszkodzić. Smażymy kaczkę bez dodatku tłuszczu na patelni skórą do dołu. Zrobiłam to pod przykryciem. Smażyłam tak ok. 8-10 min. Potem przewróciłam na drugą stronę, podsmażyłam 5 min. Jeśli byłaby jeszcze surowa to należy znów przewrócić skórą do dołu i smażyć kilka minut. W środku powinna być mokra, ale nie surowa.

Pod koniec smażenia dodałam na patelnię pokrojone owoce, przesmażyłam delikatnie. Podałam mięso razem z owocami, ale bez wytopionego tłuszcz.





Komentarze