Zupa z białych warzyw

Sezon na szparagi w pełni. Postanowiłam wypróbować i zrobić z nich zupę. Pomyślałam o zupie z białych warzyw, która jest teraz bardzo popularna. Wyszła naprawdę pyszna i nawet mojej córce bardzo smakowała.

Składniki:
💗 kalafior
💗 pietruszka
💗 kawałek selera
💗 pół cebuli
💗 2 pęczki szparagów
💗 200ml mleka
💗 przyprawy: kminek, sól, pieprz, gałka muszkatałowa, bazylia

Wszystkie warzywa kroimy drobno, zalewamy wodą do poziomu warzyw i gotujemy do miękkości. W szparagach jest istotne, aby odkroić końce i dokładnie je obrać, ponieważ skórka jest łykowata i nie da jej się zblendować.
Przyprawiamy. Kiedy warzywa będą miękkie, blendujemy je na gładko. Dolewamy mleko i ewentualnie trochę wody. Gotujemy jeszcze kilka minut. Zupę posypujemy płatkami migdałów lub słonecznikiem, jako dodatek zdrowych tłuszczy. 
Ja ją podałam z knedlami twarogowymi.





Komentarze