Łopatka wieprzowa z warzywami i pieczarkami

Taki oto niedzielny obiad powstał ostatnio... zawsze tylko ten kurczak i indyk. Choć łopatka jest bardziej kaloryczna od drobiu, nie ma potrzeby żeby jej unikać. Wliczamy w bilans i jemy i chudniemy nawet 😁😁😁
Poza tym tłuszcz w diecie jest tak samo potrzebny jak białko. Z tego też względu spokojnie raz na jakiś czas można zjeść mięso wieprzowe.

Składniki:
⭐ łopatka wieprzowa (na 1 porcję ok. 150g)
⭐ 500g pieczarek
⭐ warzywa na patelnię: u mnie marchew, brokuł i kalafior

Mięso przyprawiam majerankiem, tymiankiem, papryką ostrą i przyprawą do mięsa wieprzowego. Obsmażyłam najpierw mięso z garnku z każdej strony, ponieważ jest tłuste to zrobiłam to bez dodatkowego tłuszczu. Następnie zalałam wodą i dusiłam pod przykryciem na bardzo wolnym ogniu ok. godzinę. Pod koniec dorzuciłam pokrojone pieczarki i warzywa na patelnię. Dusiłam jeszcze pół godziny. Sprawdzałam widelcem czy jest wystarczająco miękkie. 

Na talerzu pokroiłam w plasterki i podałam z warzywami, z którymi mięso się dusiło.






Komentarze