Chakalaka z kaszą jaglaną

Jest to danie jednogarnkowe pochodzące z kuchni południowoafrykańskiej. Stanowi świetny dodatek do dań mięsnych lub może być podawane solo. Występuje w formie sosu lub sałatki.
Składa się z warzyw, a dodatkiem najczęściej jest chleb. Chociaż ja zrobiłam z kaszą jaglaną.
W zależności od regionu chakalaka składa się z różnych warzyw, przepis można dowolnie modyfikować.
Można dodać pieczarki lub mięso. Ja dodałam cukinię, której podstawowy przepis nie uwzględniał.
W głównym przepisie jest fasola, której ja nie dałam.

Składniki na moją wersję chakalaki:
✅ kalafior
✅ cukinia
✅ papryka
✅ passata pomidorowa, 400ml
✅ 2 marchewki
✅ cebula, czosnek
✅ przyprawy
✅ 100g kaszy jaglanej

Warzywa kroimy w półplasterki, kalafiora dzielimy na różyczki, wrzucamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy do miękkości. Przyprawiamy (curry, chili, sól, majeranek, ewentualnie dowolne zioła). Na koniec wlewamy passatę pomidorową lub pomidory w puszce.
Kaszę jaglaną gotujemy osobno i mieszamy z ugotowaną chakalaką w garnku.







Komentarze