Tort z patelni

A teraz coś dla wszystkich wielbicieli słodkości. Bo kto powiedział, że dieta ma być nudna i monotonna. A co ze słodyczami? wiele moich klientek jest wręcz uzależniona od słodyczy. Dlatego w jadłospisie zawsze mają 1-2 posiłki na słodko.
A teraz moje ostatnie odkrycie. Tort z patelni. Robi się go błyskawicznie. Smakuje jak prawdziwy biszkopt. Jest dość duży i kaloryczny, zjadłam 3/4 całej porcji, było to ok. 585 kcal 😍
1/4 całości dałam córce.

Składniki:
💙 20g mąki gryczanek
💙 20g mąki ryżowej
💙 4 jajka
💙 1/2 łyżeczki sody
💙 kilka suszonych moreli i śliwek
💙 łyżka oleju/oliwy
💙 do przełożenia: dowolny ser i owoce; u mnie ricotta i banan
💙 polewa: kakao i mleko - wymieszać i podgrzać, można dodać jakieś słodzidło

Białka ubiłam na sztywną pianę, dodałam żółtka, mąkę, olej i sodę. Lekko wymieszałam. na końcu wrzuciłam pokrojone morele i śliwki. Z masy upiekłam na spore omlety, piekłam na wolnym ogniu pod przykryciem. Gotowe placki przełożyłam serem i bananem, posmarowałam wierzch ciasta polewą 😍







Komentarze