Placek z cukinią i szpinakiem

Zrobiłam pyszny placek (omlet) z cukinią i szpinakiem. Zainspirowałam się przepisem z internetu, ale zmodyfikowałam go po swojemu. Wyszło mega 😍😋

Przepis jest na 2 porcje.

Składniki:
💛 5 jajek
💛 35g mąki (u mnie gryczana)
💛 80g płatków owsianych
💛 1 cukinia (300g)
💛 liście szpinaku
💛 sos sojowy
💛 2 łyżki oliwy

Łyżkę oliwy rozgrzewamy w garnku, dodajemy pokrojoną w plasterki cukinię i liście szpinaku. Smażymy kilka minut i zdejmujemy z ognia. Jajka blendujemy z sosem sojowym, mąką i płatkami. Mieszamy z podsmażoną cukinią i szpinakiem. 2 łyżkę oliwy rozgrzewamy w garnku, wylewamy ciasto, przykrywamy pokrywką i smażymy ok 25 min, lekko podważając boki żeby się ciasto nie przypiekło. Po 25 minutach ciasto wyjmujemy na pokrywkę i lekko zsuwamy drugą stroną do garnka, dopiekamy kilka minut.

Jest to pyszny i syty placek, idealny na śniadanie, ponadto stanowi pełnowartościowy posiłek. Ja go podałam z domowym humusem buraczkowym 😍 Przepis na humus jest na blogu.

Z podanych proporcji wyszły 2 porcje o kaloryczności ponad 400 kcal.







Komentarze