Makaron z sosem brokułowo-cukiniowym

Bardzo zdrowy, pyszny i sycący wegetariański obiad. Bo kto powiedział, że na diecie co dziennie musi być mięso? Dzisiaj odmiana. A nadal jest to pełnowartościowy posiłek. Do tego bardzo smaczny 😜

Pierwsze zdjęcia to moja porcja, ostatnie zdjęcia porcja córki (zamiast orzechów, posypane granatem)

Składniki na 1 porcję:
💥 75g makaronu (u mnie makaron z grochu, jest mniej kaloryczny niż zwykły i ma więcej białka, ale może być również razowy)
💥 150g brokułów (w zimę tylko mrożone)
💥 130g cukinii
💥 70g serka, u mnie Bieluch, dla reszty rodziny użyłam Ricottę (może być też feta)
💥 orzechy włoskie do posypania (u mnie 17g)
💥 2 ząbki czosnku
💥 przyprawy według uznania (u mnie suszone pomidory w proszku, majeranek, pieprz ziołowy)

Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Brokuła gotowałam na parze kilka minut, ma być twardy (brokuł gotowany za długo traci większość wartości odżywczych). Cukinię starłam na grubych oczkach, następnie dusiłam z odrobiną wody i czosnkiem. Ugotowanego brokuła zblendowałam z serkiem na gładką masę, dodałam podduszoną cukinię i przyprawy. Na końcu wymieszałam wszystko łyżką. Sos wyłożyłam na ciepły makaron, posypałam orzechami i udekorowałam kawałkami chili 😋😍

Wartości mojej porcji: 508,85 kcal; WBT 53,66/27,07/18,51.





Komentarze