Gulasz afrykański

Już dawno odkryłam ten gulasz, tylko postanowiłam go nieco zmodyfikować po swojemu.
Jest to danie całkowicie wegańskie.
Afrykańskie potrawy są charakterystyczne w smaku, poza tym łatwo i szybko można je przygotować.
Podstawą gulaszu jest masło orzechowe.

Składniki:

💙 2 łyżki oliwy lub oleju z pestek winogron 
💙 1 średnia cebula,bardzo drobno zmielona 
💙 2 ząbki czosnku, drobno mielonego 
💙1-2 czerwone papryki chili bez nasion drobno posiekane 
💙połowa czerwonej papryki
💙 3-4 pomidory drobno krojone lub 1puszka pomidorów w zalewie 
💙 140 g masła orzechowego
💙 2 szklanki wody 
💙 1 łyżeczka soli    
💙 2 bataty (około 1 kg), obrany i pokrojony w grubą kostkę 
💙 marchew
💙 puszka czerwonej fasoli

Na oleju podsmażamy cebulę, czosnek, pokrojone pomidory oraz paprykę (można również dodać chili). Jak warzywa zmiękną wszystko blendujemy na gładką masę i mieszamy z masłem orzechowym (ja użyłam z kawałkami orzechów). Dolewamy 22-3 szklanki wody, wrzucamy pokrojonego batata i marchewkę. Dusimy ok 15 min, aż warzywa zmiękną. Pod koniec dodajemy odsączoną fasolę, można przyprawić do smaku chili lub curry. Ja użyłam przyprawy garam masala 😍





 

Komentarze