Owsiana tarta bez pieczenia z kremem kokosowym i bananami

W weekendy mam trochę wolnego czasu i czasem lubię zrobić coś słodkiego do kawki 🍰🍰🍰
Ten deser to mój eksperyment. Nie chciało mi się iść do sklepu, więc zrobiłam ze składników,  które miałam w domu. Wyszło obłędne i słodkie, choć nie słodziłam. Przepis jest na niedużą formę do tarty.

Spód:
🌸 30g moreli suszonych
🌸 25g suszonych śliwek
🌸 70g płatków owsianych
🌸 łyżeczka kakao
🌸 50ml mleka (u mnie napój kokosowy Alpro)

Owoce suszone zalej wrzątkiem i poczekaj, aż będą miękkie. Następnie wszystkie składniki zblenduj na gładką masę, jeśli jest za sucha podlej trochę wodą, w której moczyły się owoce.
Wyłóż nimi spód do tarty i włóż do lodówki

Masa:
🌸 duży banan - mój miał 140g
🌸 50g ugotowanej kaszy jaglanej
🌸 70ml mleka kokosowego z puszki
🌸 20g wiórek kokosowych

Wyjmij spód z lodówki i pokrój na niego banana w plasterki. Składniki masy zblenduj na gładki krem. Wylej krem na banany.

Polewa:
🌸 65g suszonych fig (mogą też być daktyle)
🌸 łyżeczka kakao
🌸 żelatyna

Figi zalej wrzątkiem i odczekaj, aż zmiękną. Następnie zblenduj je z odrobiną wody, łyżką żelatyny i kakao na gładką masę. Polej masę kokosową polewą.

Wstaw ciasto do lodówki na trochę, aż stwardnieje. U mnie spód wyszedł za rzadki i ciężko się go kroiło, co widać na pierwszych zdjęciach. Dlatego wstawiłam ciasto na trochę do zamrażarki. Po wyjęciu smakowało jak lody. Było obłędnie pyszne.
Jest to zdrowa alternatywa sklepowych słodyczy. Idealna również dla dzieci. Moja córka była zachwycona. Zjadła jeszcze kolejnego dnia na śniadanie z polewą borówkową (ostatnie zdjęcie).









Komentarze