Mięso mielone z sosem pomidorowym i kasza z warzywami

Rodzinka chciała spaghetti, więc zrobiłam sos pomidorowy i ugotowałam im makaron. Sobie natomiast zrobiłam kaszę z warzywami. Był to mój eksperyment, ale bardzo udany.

Przepis na sos - 2 porcje
✔ 300g mięsa mielonego z indyka
✔ 300ml sosu pomidorowego z bazylią (Lidl), mogą być też pomidory z puszki
✔ pół cebuli
✔ pół papryki
✔ przyprawy: oregano, majeranek, bazylia (można przyprawić według gustu)
Mięso podsmażamy z pokrojoną cebulą i papryką. Podlewamy wodą i dusimy, aż warzywa zmiękną. Przyprawiamy. Na końcu dodajemy sos pomidorowy i jeszcze gotujemy przez chwilę.

Kasza - I przepis:
✔ 50g ugotowanej kaszy (u mnie gryczana niepalona)
✔ liście szpinaku
✔ czosnek
✔ 2 łyżki ciecierzycy z puszki
✔ łyżka jogurtu naturalnego

Szpinak podsmażamy z czosnkiem, podlewamy odrobiną wody i dusimy przez chwilę. Dodajemy wypłukaną ciecierzycę i kasze, mieszamy i dusimy kilka minut. Zdejmujemy z ognia. Wlewamy jogurt, mieszamy, wykładamy na talerz póki ciepłe.

Kasza - II przepis:
✔ 50g ugotowanej kaszy
✔ liście szpinaku
✔ czosnek
✔ kilka pieczarek marynowanych (mogą też być świeże)
✔ papryka

Sposób przygotowania jest analogiczny, jak poprzedni, tylko warzywa dusimy, aż papryka zmięknie. Na końcu mieszamy wszystko z kaszą, tutaj nie dawałam jogurtu.









Komentarze