Deser ala monte

Domowe monte

Dzieci uwielbiają słodkie desery, zwłaszcza te niezdrowe. Moja córka także. Na szczęście ja nie kupuje jej sklepowych serków ani jogurtów, a ona ze smakiem zjada dania przygotowane przeze mnie. Kiedyś miała ochotę na monte (jadła w przedszkolu i bardzo jej posmakowało). Postanowiłam, że zrobię jej domową alternatywę. Tak jej smakowało, że aż wylizała pucharek 😁
Pomysły na desery dla dzieci będą się pojawiać na blogu regularnie, ponieważ często takie przygotowuję. Ten akurat jest z ryżu, ale można również użyć kaszy jaglanej.

Składniki:
◆ ugotowany ryż jaśminowy lub paraboiled (dla 5 letniej córki użyłam ok. 1/3 torebki ryżu)
◆ łyżka kakao
◆ twaróg (w zależności od wielkości porcji)
◆ trochę mleka kokosowego z puszki
◆ płaska łyżka miodu

Ugotowany ryż blendujemy z twarogiem i mlekiem kokosowym. Dzielimy na 2 równe części. Do jednej części dodajemy kakao i miód - mieszamy. W pucharku układamy obok siebie 2 części (ja jasnej części nie dosładzałam - moja córka nauczona jest od urodzenia jeść wszystko bez dosładzania). Do jasnej części można dodać dodatki według uznania, np. wiórki kokosowe a do ciemnej np. orzechy. Czasami na wierzch daję owoce lub suszone morele.
Gwarantuję, że dziecko pokocha taki deser 😍😛



Komentarze